Wie is Jorin

 

Jorinpact-LogoJorins passie ligt in het klantcontact. Het snelle schakelen, de hectiek van de dag en het vertalen van strategie naar operatie maken dit werk voor haar zo bijzonder. Al vanaf haar 22e werkte ze als leidinggevende bij een callcenter van een bekend telecombedrijf en een grote bank, onder andere als afdelingsmanager. Daar leidde ze projecten en zorgde ze ervoor dat leidinggevenden handvatten kregen om hun medewerkers goed aan te sturen. Door mensen vrijheid en vertrouwen te geven, bereikte ze daar de beste resultaten. Ze heeft bewezen dat mensen hun werk beter gaan doen als je hen in hun waarde laat en laat doen waar ze goed in zijn.

 

Ook werkte ze voor het facilitaire callcenter van een landelijke verzekeringsmaatschappij. Daar was ze verantwoordelijk voor de operationele aansturing en optimaliseerde ze de samenwerking met het in-house callcenter. Ze zorgde ervoor dat het callcenter ging draaien. Daarna richtte ze bij diezelfde verzekeringsmaatschappij een callcenter voor 150 man in en organiseerde ze in samenwerking met de gemeente een opleidingstraject voor die 150 man. Binnen 3 maanden waren ze opgeleid en klaar voor de start.

Op dit moment adviseert Jorin de gemeente Leeuwarden in het kader van ‘Connecting 058’ – een groot en prestigieus project om van Leeuwarden het hart van de callcenters in Nederland te maken. Leeuwarden wordt ‘de Stad van Verbinding’. Een uitdaging waar Jorin graag haar tanden in zet.

Jorin doet het graag anders

Jorin is in haar element als er een verandering moet plaatsvinden of als ze problemen mag oplossen. Als je team of afdeling zijn targets niet haalt, en je bedrijf is bereid om een andere aanpak te proberen, ben je bij haar aan het juiste adres. Als je medewerkers tegengas kunnen hebben, moet je Jorin zeker inschakelen. ‘Mijn oude leidinggevende vond het juist heel leuk dat ik het roer soms radicaal omgooide, maar mijn collega’s niet. Die dachten: waarom moet het nou altijd weer anders? Maar mensen gingen er in elk geval altijd van nadenken. Soms had ik gelijk en soms ook niet. Soms bewees ik dat een andere manier gewoon beter was.’

Jorin houdt van doorzetten

Jorin is ervan overtuigd dat je je doel altijd kunt bereiken door te sturen op groei. En bij groei hoort doorzettingsvermogen. Vallen resultaten een keer tegen? Dan is het zaak om niet meteen op te geven en alle vertrouwen in je systeem te verliezen. Niet in paniek raken, maar vasthouden aan je strategie. Je moet een systeem zijn fouten laten maken om erachter te komen waar het knelt. Doorzetten dus.

Jorin vindt iedereen even belangrijk

Jorin houdt niet van hiërarchische structuren. Ze is zichzelf, en dat is ze tegenover iedereen, of het nu de directeur of de schoonmaker is. Jorin kijkt met een open blik naar het hele bedrijf en iedereen die daar werkt. Jorin is toegankelijk, mensen praten makkelijk met haar. Ze wekt vertrouwen, en dat vertrouwen is essentieel om knelpunten boven water te krijgen en samen aan een oplossing te kunnen werken. Want samenwerken is essentieel om verandering in gang te zetten.

‘Als iedereen rechtsaf slaat, sla ik linksaf. Niet per se omdat dat de goede kant is, maar om mensen kritisch te laten kijken naar hun eigen keuzes.’

Wij willen verandering!