Ik help jou

Ambitieuze leidinggevende, HR manager met het voorkomen van verzuim door op een andere manier te kijken naar je team. 

Ik help je inzicht te geven in hoe jouw referentiekader bepalend is voor het succes. Met als resultaat: meer impact met minder moeite. Een vitaal en energiek team is binnen handbereik, als je weet wat je te doen staat.

Wil je weten hoe?

Jouw organisatie naar een hoger level?

Dat kan als jij erkent dan de teamleider de sleutelrol vervult bij het realiseren van je (organisatie)doelstellingen. Deze rol van teamleider wordt vaak onderschat en dat is onterecht.

Wil je je bedrijf of afdeling naar een hoger plan tillen? Investeer dan in de ontwikkeling van deze teamleiders. En dat begint bij het kennen van je pappenheimers. Ken jij je medewerkers goed? Herken je afwijkend gedrag? Weet je waar de krachten en kwaliteiten liggen in je team, dan kan je bouwen.

Over Jorin

Jorin is bedenker van de BAAS-methode en eigenaar van Jorinpact. Jorinpact maakt zich ruim 6 jaar hard t voor groei in persoonlijk leiderschap bij voornamelijk teamleiders. Ze adviseert bedrijven over leiderschap en bij het voorkomen van verzuim, voornamelijk in de klant contact branche.

Daarnaast:

  • Is ze auteur van het boek: Help! Mijn team verzuimt.
  • Sprak ze op het grootste kennisfestival van Nederland.
  • Was ze te gast bij een TV uitzending van RTL Z over ondernemerschap.
  • Gaf ze een inspiratiesessie bij de Klanterservice federatie over het voorkomen van verzuim.
  • Staat ze zelf met de poten in de klei als interimmanager.
  • Is ze voorzitter van Volleybalvereniging VC058 met rond de 400 leden.
  • Behaalde ze in 2015 haar MBA – entrepreneurship

Ze heeft meer dan 15 jaar ervaring opgedaan als leider bij diverse bedrijven, waar zij afwisselend verantwoordelijk was voor 500 – 1000  FTE. Door haar ervaring is ze schade en schande wijs geworden. Ze herkent waar het fout gaat weet ze snel tot de kern te komen.

Nieuwsgierig?
Of heb je interesse in mijn aanbod?

Neem gerust contact op.
info@jorinpact.nl  |   06 24 21 60 80

OUT OF THE BOX

Jorin denkt out of the box, is creatief, denkt in mogelijkheden en is flexibel in haar aanpak. Jorin is een teamplayer pur sang. Niet voor niets is volleybal haar passie. Samen zorgen voor resultaten, waarbij plezier voorop staat.

Dit hoor je haar vaak zeggen:

“Je kan het niet alleen. Je hebt elkaar nodig om te groeien. En het is ook veel leuker bovendien.”

“Neem je medewerkers mee in jouw uitdaging en je zal zien dat er oplossingen komen die jij zelf nooit zou kunnen bedenken. Het enige wat jij hoeft te doen is ja zeggen.

“Maak zoveel fouten als mogelijk, maar niet 3 keer dezelfde”

 

Dit zeggen mensen die eerder met Jorinpact hebben samengewerkt

Scherp als het moet

Jorin was voor ons een enorme buffer tussen verschillende organisaties waar een gap zat tussen organisatie, communicatie en beweging. Ze heeft een sterk empatisch vermogen, waardoor er bij ons een mooie beweging in gang is gezet. Ze zoekt in alle situaties naar het positieve. Tegelijkertijd blijft ze scherp als het moet.

Ijsbrand van der Molen, Centraal beheer

Ze liet mij nadenken

Jorin gaf mij altijd stof tot nadenken, waardoor ik gericht werken aan zaken die op dat moment speelde en waarin ik mij verder kon ontwikkelen. Ze deed dit op een hele open manier waarin ze mij veel complimenteerde en gerichte handvaten meegaf om mee te stoeien. Jorin is communicatief sterk. Ze liet mij nadenken en stuurde mij op een vertrouwelijke manier aan.

Arjan Punter, Centraal Beheer

“hands on”

Jorin beschikt over de kwaliteit je uit te dagen op de onderwerpen die er voor de organisatie toe doen. Halve antwoorden accepteert ze niet en ze is steeds op zoek naar de “stip op de horizon” i.p.v. de adhocratie van vandaag. Haar aanpak naar mensen is “hands on” en zelf het goede voorbeeld zijn.

Arie Westerhoff, ING

een smaakmaker aan de sprekerstafel

Jorin heeft voor Randstad gesproken op ons klant event met als thema ‘een 8+ klantbeleving, begint bij een 8+ beleving van je eigen medewerker’. Jorin was een smaakmaker aan de sprekerstafel. Met voorbeelden uit haar eigen carrière maakte ze het beeldend en bleven de gasten geboeid. Vanuit Randstad hebben de samenwerking met Jorin heel prettig ervaren, een kundige, professionele spreker. Een belangrijke succesfactor van de dag!

Jesse van Wonderen, Randstad

een waardevolle expertsessie

Jorin heeft een waardevolle expertsessie verzorgd voor de leden van de Klantenservice Federatie. Haar manier van kennis overdragen is zeer toegankelijk en de kennis is direct toepasbaar in de praktijk. De samenwerking met Jorin is uitermate goed verlopen.

Dorien Exalto, Klanten Service Federatie

Ik het prettig om met haar te sparren

Jorin liet ons vrij en ons onze eigen gang gaan. Daarbij stelde ze zeker kritische vragen, waardoor je telkens aan het denken wordt gezet. Verder vond ik het prettig om met haar te sparren. Ook heb ik steeds het gevoel gehad dat ze altijd vierkant achter ons stond. Ze heeft een mooie persoonlijkheid, denkt snel en is flexibel. Ze is een hele goede spreker voor groepen. Ze zorgt voor interactie en houd de aandacht zo vast. Ik vond het erg prettig om met haar samen te werken. 

Silvia Oostenbrink, KCS 

Jorinpact werkte succesvol samen met:

Mijn naam is Jorin Dijkstra

Op mijn 22ste werd ik leidinggevende op een klantenservice. Ik gaf plotseling leiding aan mensen die qua leeftijd mijn ouders hadden kunnen zijn. Amper droog achter de oren begon ik mijn avontuur als leidinggevende. Resultaten behalen en mensen beter maken. Dat leek me wel wat. Geen idee waar ik voor tekende en wat er allemaal bij kwam kijken om een goede leidinggevende te zijn.

Een van de dingen waar ik me echt op verkeken heb is het onderwerp verzuim. Wat mag je wel vragen en wat mag niet. Vele uurtje sparde ik met collega teamleiders die al langer in het vak zaten.

Ik maakte heel veel fouten

  • Zo dacht ik dat ik het probleem van de medewerker op moest lossen.
  • Sprak ik over in plaats van met de medewerker
  • Was ik bezig met cijfers en in mindere mate met de medewerker
  • Handelde ik vanuit mijn eigen referentiekader
  • Deed ik maar wat zonder een gerichte strategie.

Gaande weg leerde ik dat ik veel gesprekken en verzuim kon voorkomen door creatiever te zijn, echt goed te luisteren naar de medewerkers en te kijken in hoeverre ik de medewerkers wat meer ruimte kon geven.

Niet lekker? Ben je geholpen met nog een uurtje rust en een goede douche? Lukt het je dan om vanmiddag te komen? En vaak lukte te dat. Het mooie was dat medewerkers dit onthielden en dankbaar waren voor het begrip.

Hèt hoofdpijndossier

Toen ik leiding ging geven aan teamleiders werd ik vaak ingezet op “ hoe” vragen. Hoe pak ik dit geval aan. Hoe zorg ik ervoor dat het mij minder energie kost? Op welke signalen moet ik letten.Vooral jonge, startende teamleiders hadden hier veel baat bij.

Later als consultant kwam het hoofdpijndossier ‘Hoe krijg ik het verzuimpercentage naar beneden’ telkens weer naar voren. Ik wilde het eenvoudig maken voor teamleiders. Het is veel gemakkelijker als je denkt.

Met de BAAS-Methode lukt het jou ook om op een andere manier naar verzuim te kijken. Niet vanuit frustratie en irritatie, maar vanuit mogelijkheden.

Denk je eens in wat kan je samen met je team bereiken als iedereen met plezier naar het werk gaat.